Kusmi - Ginger & lemon tea

 
Äntligen är detta te avsmakat! Har varit riktigt spänd på att få testa någon av dessa småpåsar! 
 
"Kusmi tea är ett teföretag som grundades 1867 i Ryssland, St petersburg. Grundaren hette Pavle Michajlovitj Kuzmitjov. Han blev berömt för sina teblandningar för den ryske tsaren. Grundaren avled 1908noch togs då över en av hans söner, Vjatjeslav. När det ryska revolutionen bröt ut 1917 flyttade man företaget och produktionen till Paris. Där produceras det ännu. "
 
Detta är ett grönt te som är smaksatt med ingefära och citron. Ett friskt te med andra ord som sätter fart på dagen. Ingefära ser jag som en del av olika detoxer vilket gör att det känns som ett mycket bra te. Det finns även ett detox te och det har jag också köpt på påse så får vi se om jag kanske kommer hem med en helt burk.
 
Vad tyckte jag då? 
 
Det var supergott, riktigt friskt. Det var inte så tungt att dricka och inte direkt sådär superbittert som vissa teer kan vara. God smak som ger en uppfriskande känsla samt att man har i baktanke att det är ingefära och citron i blanadat med ett grönt te. Ja det känns ju inte direkt dåligt.
 
Dessa små provpåsar finns på Tehörnan i Uppsala och säkert på många andra tebutiker i landet. Jag gav 7 kr per påse vilket jag tycker är väldigt överkomligt. Detta ska jag helt klart ha i åtanke när jag köper te nästa gång! 
 
Rekomenderar detta starkt! 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!