Min fotoutrustning

Min fotoutrustning!
 
 
 Mitt Kamerahus 
 
Mitt kamerahus är Nikon och inte vilken Nikon som helst utan D3000. Jag fick den i födelsedagspresent av mina fina föräldrar för snart 3 år sedan. Önskade mig exakt denna modell och fick den. I början var jag faktiskt rätt besviken. Jag hade förväntat mig mer av den. När jag sedan lärt mig använda kameran påriktigt insåg jag att den satt på rätt mycket kraft. Folk som bara uppgraderar när dom ökar intresset har missat något. Den kan mycket om man har rätt kunskaper. Med lite bättre objektiv har jag fått riktigt fantastiska bilder med denna kamera. Nu är jag mer fachinerad över vad den är kapabel till. Även om jag är sugen på en ny kamera är jag fruktansvärt nöjd med denna! 
 
Mina objektiv
 
Till att börja med fick jag ju med 18-55 mm objektivet. Det är ett lagom objektiv som jag inte gillar allt för mycket. I början var det med väldigt mycket och ja jag fotade ju allt med det. Nu använder jag det ibland när 90 mm blir för jobbigt att fota med i studion.

Efter det önskade jag mig det objektiv jag alltid velat ha. 70-300 mm. Perfekt att fota kaniner som jag hade då. Det var grymt. Jag fick till superbilder som jag älskade. Det är ett objektiv jag, som jag känner nu, inte vill släppa alls. Perfekt att fota hästar med samt andra snabba djur så som ex kaniner. 
 
Mitt 90 mm började jag sukta efter, eller det var 105 mm jag verkligen ville ha egeneligen. Ett macro. Men det var lite för dyrt och sedan läste jag in mig på 90 mm som hade fått många priser för att det var ett så bra objektiv. Så när jag önskade mig ett nytt objektiv fick jag hälften av pengarna till detta. Ångrar det inte en sekund. Det bästa av dom bästa. Kan fota superproträtt bilder med detta samt bra studiobilder. Dock är autofokusen seg, riktigt seg tyvärr!
 
Något jag vill ha är ett 50 mm 1,8. Vi får se, fyller ju år snart. 
 
 
 
Mina blixtrar
 
Jag har en dörr blixt, en DAF 42. Den har varit grym att fota med, dock har jag väl inte helt förstått den men det har funkat riktigt bra ändå. Dock fick jag mina studioblixtrar och sedan dess har jag inte använt den och när jag då skulle testa den en gång så ville den inte riktigt samarbeta med kameran. Så tror något har gått sönder. 

Sen har jag ju också min studioblixtrar från König. Dom har jag verkligen haft roligt med, har byggt upp min lilla studio här hemma som funkar ur bra! Har även paraply till och två softboxar. 
Nu saknas bara studiobakgrund. Nu använder jag mig av våra fina vita väggar här hemma och en vit filt samt ett bord. 
 
 
 
Min fjärrkontroll och mitt stativ
 
Denna fjärrkontroll köpte jag för något år sedan, den har varit superkul att fota med. Man kan fota sig själv i studion eller någonstans där man stället upp kameran. Denna vill jag inte bli av med i första taget direkt. Supernöjd och den är inte superdyr. 
 
Jag har även ett stativ som jag använder bland annat i studion. Riktigt bra som man har mycket användning för! Supernöjd! 
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!