Lunch i huvudsta

 
 
Vaknade rätt sent idag i huvudsta. Sovit riktigt dåligt av någon anledning. 
Till lunch/frukost valde jag i alla fall att göra bananpannkakor att äta med min fina mamma. 
Åt med apelsin och kiwi som jag hade kvar från igår. 
Jag har ju gjort dessa förut dock som våfflor men nu blev det som pannkakor. 
 
Du behöver (två portioner) 
  • 2 bananer
  • 2 ägg 
Gör såhär
 
Jag skar ner bananerna i mindre bitar och knäckte i äggen. Tog sedan stavmixer (vilken mixer som helst funkar ju) och mixade ihop allt till en smet. Stekte sedan som vanliga pannkakor. 
Till pannkakorna hade jag kiwi och apelsin som jag delade men man kan ju ha precis vad man vill till så som kanske stevia, bär med mera. 
 
Mamma verkade också tycka att det var gott! 
Känns om ett litet nyttigare alternativ om man vill äta tex pannkakor till frukost eller så eller överlag. Smakar nästan godare tycker jag än vanlig pannkaka och jag blir mättare! Mums! 
Jag brukar tänka ett ägg per banan om man skulle vilja göra fler eller färre! 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!