Jobb, ridning och resturangbesök

 
 
Började lördagen med att jobba på Fäboden. Myckert kunder hade vi, speciellt om man tänker på att det var lördag innan löning. Så det var roligt. 
Efter det begav jag mig till stallet och red Roffe. Han var så glad, man kände verkligen att det bara pirrade av glädje i hela hästen. Pigg var han också, kortade man tyglarna var det fullrulle i galopp. Fast han inte direkt ska galoppera så mycket. Han kändes urfin, mjuk och härlig. Så vi red ut och bara njöt av det underbara höstvädret. 
Efter det var det fix i stallet och prata med folk och fika lite. 
När jag åkte hem fick jag skynda mig lite för att jag hade lite ont om tid innan vi skulle bli upplockade av bästa Lina och Micke. Så duscha och göra sig i ordning, vi åkte och åt på ett pasta ställe som heter Trattoria Comedia. Ligger mitt i stan. Hur gott som helst, Lina hade tipsat om detta ställe och givetvis tog man den pasta hon rekomenderade! Vi delade på en flaska vin jag och min fina sambo som vi bara fick betala för varsit glas för. Så 70 kr för ett husets vin. Det är lagom det. 
Vi åkte hem och drack lite rött vin och kollade på hollywoodsfruar och lite annat hemma hos dom. 
Jättemysig kväll och rolig, dom är helt fantastiska!! 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!