Tagliateller med kantarellsås

 
Idag blev det ju då något som jag skulle välja utan att ens tveka på resturang, riktig mat. 
Kantareller i sås med bacon och tagliateller. Så jag tänkte varför inte göra egen? 
Nu är det ju så att jag är lat och kräsen, så jag orkade väl inte rensa sådär äckelnoga och ja jag är fruktansvärt kräsen så minsta lilla gjorde att jag mådde illa haha men det var gott.. om jag ändå bara hade rensat mer ordentligt.. 
 
Ingridienser 
 
300 g Tagliateller 
1 L kantareller 
3 dl grädde 
1 pkt bacon
Salt & peppar

Såhär gör du 
 
Rensa kantrellerna och stek dom sedan i smör tills dom är saftiga. Lägg även i baconen och låt dessa bli stekta i den grad man själv gillar bäst. Häll i grädden samt salt och pepparn. Låt sjuda i ca 4 min. Koka tagliatellerna enligt instruktioner, brukar vara ca 9-10 min. 
Rör sedan ihop allt i och det är klart att äta! 
 
 
Jag hade nog i lite mer grädde och jag stekte inte baconen sådär jättemycket då jag älskar dom mjuka! Ja det var riktigt gott men är man kräsen och dålig som jag så kanske man borde fundera på att rensa bättre haha! Undrar vem som rensar så fantastiskt på resturanger? Honom ska jag anställa. 

Detta är ett recept från Ica.se men jag har även lagt till vissa saker och sådär och gjort det mer till mitt! 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!