Fiorentina & Sofia ♥

 
 
Det är så att jag håller på att rida ett par andra hästar utöver Roffe. 
Sedan Sita såldes har jag letat innerligt efter en häst i den stilen att rida och när jag kollat på saluhästar är det den typen av häst jag letat efter också bland annat och mest. Sita, för den som inte vet, var ett travsto som jag hjälpte till att rida och sköta åt min vän Tina 2008. Sita var mitt allt ungefär men hon såldes när jag inte hade råd att köpa henne. 

Jag hittade en annons när jag kollade igenom blocket bara för skojsskull, för jag har ju Roffe så är ju inte direkt på jakt efter någon så. Såg annonsen och bara kände att mejlar jag inte kommer jag ångra mig för all framtid. 
Fick svar och ringde, vi pratade och allt kändes bara så bra. Åkte och provred två dagar senare.. jag var nästan i chock när jag satt upp på hästen. Fiorentina. Det var som att vara tillbaka på älskade Sitas rygg. Jag ville explodera av lycka. Vilken häst. 
Nu tänker ni säkert att det var en häst som kan allt, mjuk fin och helt amazing att rida. Nä ni, tvärtom. Hon kan inte mycket, har inte mycket till kondis. Mycket passaktig i traven och orkar inte riktigt hålla traven på ridbanan. Men jag är för alltid förälskad i travhästar och detta är min typ av häst rakt igenom. Så när ägaren, som förövrigt är helt underbar, sa att hon inte trodde någon skulle vilja rida Fiorentina eller så så tror jag att jag chockade henne när jag förklarade att det var min drömhäst på ett ungefär. 
Aina, som ägaren heter, har en till häst som heter Sofia som också är ett travsto (kan det bli bättre??) som dock är mer utbildad och inte riktigt samma typ av travare men helt fantastisk att rida. Hur go som helst. 
Jag kände direkt att detta kan jag inte bara låta gå. Så nu rider jag dessa underbara damer två gånger i veckan! 
Gladare än jag kan man inte vara. Fiorentina älskar att hoppa, även om hon inte kan riktigt, så det ska vi utveckla! 
 
Självklart ska jag inte sluta rida Roffe alls, han är en sån fantastisk häst som jag älskar att rida och pyssla med. En av dom finaste hästar jag ridit någonsin! Så honom kommer jag rida tills Ullis inte vill ha hjälp mer! Han är enormt älskad! Men ska bli kul att få rida oftare också, Roffe rider jag endast 1 ggr i veckan vilket var fantastiskt att komma igång med men nu känner jag att jag vill mer! Så detta kom lägligt! 
 
Fick ingen bild på Sofia så det är Fiorentina på bilden! Ska försöka ta kort på Sofia nästan gång jag är ute! 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!