Broccoli & potatissoppa

 
 
Gjorde en broccoli och potatissoppa igår från Anna skippers sida! 
Den var god men jag saknade nog lite smak allt, så nästa gång ska jag ha i lite vitlök och kanske lite mer grädde? 
 
Ingridienser 
 
  • 4 potatisar
  • 400 g broccoli
  • 1 lök
  • 1 krm sambal olek
  • Timjan
  • 1 msk Curry
  • Salt & peppar
  • Grädde 
  • 8 dl vatten
  • 1 buljongtärning, jag hade grönsak
 
Såhär gör du
 
Hacka lök och potatis grovt. Häll i olja i en gryta och fräs timjan, curry och sambal olek. Häll i potatis, löken och broccolin. Jag hade fryst broccoli. Häll i vattnet och buljongen. Låt koka i 15 min. 
Mixa soppan så den ändå har lite tjockhet kvar. Häll i lite grädde, eller ingen alls om det går. Dock skulle jag nog vilja ha lite mer än jag hade. 
Klar att äta.
 
 
Som sagt skulle jag nog ha i vitlök och mer grädde än jag hade, annars gott! 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!