Mina cocopopzare

 
Jag har två hamstrar från uppfödningen cocopopz, det är en otroligt bra uppfödning men stabila otroligt trevliga hamstrar och så är dom precis så som jag vill ha dom. Lite större, runda goa huvuden och lite runda överhuvudtaget. Såklart älskar jag rödögt. Så ja mina cocopopzhamstrar är rödögda. Vackrare djur får man leta efter.
 
Det är Cocopopz Cirrus, min stora kärlek. Att man kunde älska en hamster så mycket, det trodde jag inte. Han är nog världens goaste. När jag gick upp tidigt varje morgon när jag jobbade på det andra jobbet så stod han alltid på sin träbro och väntade på mig på morgonen. Alla andra hampisar sov men han stod trött som bara den, ögonlocken ville bara stängas men han väntade. Så när jag gick upp så fick han komma upp en stund och få lite pussar och sen gick han och sov. Världens goaste. Nu jobbar jag så ojämnt och inte lika tidigt så nu har han gått och lagt sig men brukar vakna och komma uppstudsandes när jag går förbi och vill ha gos. Underbara djur, vad skulle världen vara utan dig? Cirrus är i alla fall Albino lh! 
 
Sen har vi ju nytillskottet Cocopopz Thunderbolt som jag kalla för Bolt. Han är också sådär helgo, vi känner ju inte riktigt varandra men han är otroligt snäll och trevlig. Man får plocka och pyssla med honom och han går med på allt. När jag nyss höll upp Cirrus och Bolt bredvid varandra så visste inte min sambo vem som var vem, så ja cocopopz är lika fina i kropp och huvud. Och ja sen är båda ljusa och rödögda också hihi. 
Bolt är Silvergrå rödögd lh. 


Jag ska i framtiden simma i cocopopzhamstrar, nä haha jag skoja. Men jag vill helt klart ha fler, dom är fantastiska! 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!