Min kanin Putte

 
 
Jag måste bara få visa upp min vackra kanin. 2004 när min lillebror fyllde 10 fick han denna underbara varelse. 
Efter ca 2 år blev han i min ägo och jag har älskat honom villkorslöst ända sedan dess. Han är den snällaste kanin, nej det snällaste djuret, jag någonsin träffat. Någonsin. Han är så vacker att det är löjligt. 
Han är nu 9 år och 3 månader. I vintras blev han sjuk, riktigt sjuk. Han kunde inte stå själv. Han låg i flera veckor och kunde knappt röra sig. Ja det är väl i såna tillfällen man låter sitt djur somna in. Samtidigt kände jag att han blev bättre, och jag älskar honom för mycket. Det är lite som när vi människor blir supersjuka men överlever och får några år till. För bättre blev han. Nu är han bättre än han varit på år. Så glad, så fräsch. Skuttar så fint och snabbt. Vi har provat hoppa och det går hur bra som helst. Jag tror även han tycker det är värt att han mådde dåligt i några veckor. Min prins, mitt ljus mitt allt. 
Utan denna grabb finns det inte mycket fint i världen, min sambo finns såklart men tänk då världen utan någon av dom. Fy. 
 
Jag älskar dig min fina Putte, till döds. 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!