Dag 4 – Husdjur

 
Dag 4 – Husdjur 
 
Åh detta är ett område jag kan skriva 300 böcker om. 
Mina husdjur är väl mitt liv ungefär. 
 
Jag har kaniner men dom har utsatta på olika stället hos olika personer nu när jag inte kan ha kanin i lägenhet så dessa tar jag inte i detta inlägg utan bara dom djur som bor här just nu. 
 
Jag föder upp guldhamstrar och har gjort det i lite över ett år, har nog aldrig trivts så bra med ett intresse som jag gör med hamstrarna. Jag föder främst upp silvergrått men också bö sobel och skp. Endast långhår då jag helt enkelt inte gillar korthår och sen inget bandat då jag inte heller gilalr bandat så mycket. Dominant spot vill jag få in så mycket som möjligt då jag älskar det. Rexpälsade hamstrar är något jag börjat få in, älskar ju rexat på kaniner så det är inte mycket skillnad här. Har endast en rexad idag men flera bärare och två rexade på ingång. Älskar mina hamstrar obeskrivligt och kan inte tänka mig ett liv utan dom! 
 
Dom som finns just idag här hemma är: 
Hanar
Algot - Bö sobel lh 
Bedford - Sobel lh 
Cocopopz Cirrus - Albino lh 
Melvin - Black/yellow satin lh 
Unfall - Silvergrå lh Till salu 
Tai nan - Bö vit lh Såld 
 
Honor
Chickasaw - Rost bandad lh 
Minnie - Nf ds skp lh 
Nyala - Bö sobel lh
Prinsessan - Silversvart lh Till salu
Troja - Silversvart ds skp rex lh 
 
Har en hona och en hane på ingång
Honan heter Cookie och är Svart skp rex lh och kommer såfort transporten från finland löser sig. 
Den andra är en bror till en hamster jag hade i somras som av någon anledning gick bort efter 2 veckor hos mig. Så denna är Silvergrå rex lh. 
 
 
Fåglar har vi ju också! 
Det började med att min kära sambo har tjatat i år om att han vill återigen ha undulater då han haft det som liten. Jag fick nog och han fick sig två i födelsedagspresent. En gul och en vit, den gula är en hona och heter Picka och den vita är en hane och han heter Visse. Dom var 6 veckor när vi hämtade dom och dom är väldigt trevliga! 
 
Zebrafinkar har jag velat haft sen jag började på Fäboden då dom låter sååå gulligt. Tutar liksom. Så när undulaterna kom så skaffade vi in två hanar. Tut och Knut. Vi hittade även en skänkes annons med fyra till. Två honor och två hanar så dom kom hit. Ena honan var dock gammal och dog så vi har en mindre nu men två av dom har fått två ägg så lite nytt ska det väl komma inom sin tid! 
 
Älskar dessa husdjur mer än ja jag kan inte ens beskriva med ord! Även om fåglarna kan låta lite för mycket på morgonen när man är sjukt trött! 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!