Vegetarisk lassagne

 
Idag har jag lagat lassagne till middag. Dock lite annorlunda, jag har tröttnat på köttfärs så otroligt mycket och tycker inte riktigt att det är så gott längre och samma med kyckling, ja mest kyckling. 
Men med dessa försvinner även otroligt många maträtter. Min älskade sambo har pratat mycket om att han vill äta mindre kött och så så ja jag hittade detta recept och kände att det var helt klart värt att testa! 
Jag trodde inte han skulle gilla det och inte jag heller för den delen.. det var så gott! Han tyckte också det var otroligt gott, jag var så överaskad! Så detta kommer lagas oftare! 
 
Ingridienser 
 
  • 2 stora morötter
  • 4 färska tomater
  • 1 rödlök
  • 1-2 zucchini
  • Färsk spenat
  • 2,5 dl grädde 
  • Lite ost 
  • Salt och peppar
 
Tog detta från Anna skippers hemsida men gjorde lite eget med grädden och osten! 
 
Riv morötterna, hacka tomaterna och löken. Fräs löken samt tomaten och morötterna i en gryta till dom blir mjuka. Salta och peppra lagom mycket, detta blir färsen. Hyvla zucchini på längden och använd dessa som lassagneplattor samt spenaten. Blanda i grädde och lite ost i färsen.
Varva "plattor" med färs som en vanlig lassagne.
In i ugnen i 30 minuter.
 
Klart att äta och bara hur gott som helst!
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!