Högrev med kantareller

 
I torsdags när jag jobbade fick jag med mig hem något som hette högrev. Har aldrig hört talats om det men det är alltså en köttbit. Så idag blev det till att leta recept till vad man gjorde med denna. Det visade sig att man kunde göra gryta på den. Så jag följde ett recept på Icas hemsida. Gjorde lite eget så skriver det recept jag gjorde. 
 
600g Högrev
300g Bacon 
2 Salladslökar
500g Kantareller
4msk Köttfond
7dl Vatten
1 Gul lök
2 Vitlöks klyftor
2msk Maizena 
Salt och peppar
Gräslök
 
1. Skär högrevet i 4 cm bitar, tärna baconen, hacka löken och vitlöken. Bryn köttet och ha i löken. Ha även på timjan eller perilja. 
2. Häll i vattnet, maizenan och köttfonden, salta och peppra. Låt skjuda i ca 2 timmar tills köttet är mört.
3. Stek kantarellerna och salladslöken. Ha i dessa i grytan precis innan servering.
4. Servera med ex potatis och klipp över lite gräslök.

Fantastiskt gott, sådär gott att jag kunde inte tro att jag hade gjort det! Förmodligen inte så nyttigt men ibland får man faktiskt unna sig. Men ska försöka lägga upp nyttiga recept vi gör. I torsdags åt vi tillexempel pannkakor som var gjorda på minimjölk och rågmjöl. Till hade jag frysta bär och stevia. Riktigt gott var det! 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!